Nasi partnerzy

logo LS

Wyszukiwarka

wycieczka Klubu Wędrowca do schroniska Nad Łomniczka

Wsobotę (28.01.17) pomimo dużego mrozu (-13 stopni C ) postanowiłam wziąć udział w trzeciej w tym roku szkolnym wycieczce Klubu Wędrowca, grupy młodszej. Naszym celem było schronisko “Nad Łomniczką” i naleśniki z jagodami. Jako punkt startowy Pani Irenka wybrała parking przy naszej szkole. Z niego wyruszyliśmy w kierunku pieszego szlaku zielonego. Po pewnym czasie połączył się on z jednym z dwóch szlaków, które prowadzą do schroniska, mianowicie szlakiem żółtym – terenowo trudniejszym. I nim właśnie przebiegała nasza dalsza trasa wędrówki. Po wejściu w las, szliśmy odśnieżoną polną drogą, która w połowie odcinka zamieniła się w ścieżkę prowadzącą wzdłuż strumienia Łomniczka. Jak później się okazało, to był najtrudniejszy odcinek trasy – w śliskim śniegu i pod dużą górę, wymagający od nas dobrej kondycji. Zmęczeni dotarliśmy do celu, gdzie naszym oczom ukazał się niewielki drewniany domek położony na wysokości 1002 m npm. W środku schroniska spotkaliśmy się z miłą obsługą, niepowtarzalnym klimatem i oczywiście z pysznymi naleśnikami. Zdziwiło mnie, że w schronisku nie ma prądu i siedzi się przy świecach (może to one robią ten niepowtarzalny klimat). Po posileniu się i zaczerpnięciu oddechu, zarzuciliśmy na ramię plecaki i udaliśmy się w drogę powrotną, drugim szlakiem – czerwonym. Wracając podziwialiśmy piękne widoki i zrobiliśmy ze śniegu naszego ducha gór. A żeby nie było mu smutno, ulepiliśmy mu towarzyszkę. Zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni, naszą wycieczkę skończyliśmy w rejonie skoczni Orlinek.

Wycieczkę uważam za bardzo udaną.